web analytics
 

Branded

6

Que la publicitat domina el món tal i com la coneixem avui en dia no se li escapa a ben bé ningú. El Màrqueting, així, amb majúscula i en cursiva, com si d’un ens estrany i corpori es tractés, és principi i fi en sí mateix. Els productes que ven passen per ser poc més que l’excusa, secundaria i supèrflua, per fer-nos ballar al son de la música de grans internacionals i potències mundials. És una d’aquelles realitats incòmodes a les que ens lliurem cofois, creient que el llibre albir encara existeix, si és que mai ho ha fet. Ens moguem per rampells, per les “ganes de”; ganes fictícies, és clar, en las seva major part, insuflades per aquest bombardeig constant d’informació, instrucció emmascarada sobre el cóm i el què; el quan i on; el que volem i el que necessitem, com si fos un tot a l’abast de la mà, el sant grial de i per tots i cadascú de nosaltres, a cada cantonada, a cada botiga. A l’abast d’un petit tracte innocent amb l’entitat bancària més propera.

Així, com furóncols informes dotats de vida pròpia, ens creix el “desig de”, allò contra el que diuen els psicòlegs freudians hauríem de lluitar, perquè no és la fita, ni el mitjà, només la sensació de falta, romanent a tots nosaltres tan bon punt deixem l’abraçada al·legòrica de la mare. I això, senyors, dona per pel·lícula, i per pel·lícula bona, si s’escau. Oi tant. Aquesta guerra en la que tots nosaltres som, molt més que simples participants, el puto camp de batalla.

És curiós, de fet, que no se n’hagin fet moltes més d’aquestes; pel·lícules crítiques contra aquest rerefons corrupte i sense escrúpols, que controla el món des de cada casa. Potser és per allò de no mossegar la mà que et dona de menjar. I aquesta en concret, tot i que afronta el repte amb il·lusió i coratge, es perd una mica en les formes, com la relació d’amor entre els dos protagonistes, caòtica i del tot innecessària, i altres floritures que confonen i treuen lluïssor al potent missatge inherent a la mateixa.

No Comments

Post a Comment