web analytics
 

Mulberry St

6

Hem vist el que hem vist (Cold in July, We Are What We Are, Stake Land) i sabem ara que el noi aquest pot arribar a fer coses prou interessants. Moment propici, doncs, per veure què feia quan els mitjans de comunicació no li ballaven l’aigua. Això és, quan encara no havia guanyat premis i era un (altre) director novell guanyant-se les garrofes, amb moltes idees al cap però sense els mitjans ni la temprança de l’experiència, a més d’un minso suport econòmic. Això va ser fa vuit anyets i la pel·lícula és titulava Mulberry St.

Ho podem fer amb l’Spielberg (Duel). Ho hem vist amb en Nolan (Memento), en Cronenberg (The Brood) i d’altres, molts altres, i ens ho hem passat d’allò més bé (o no). La conclusió és tàcita: encara que no hi hagi mitjans, si un val, es nota. I es fa notar.

I aquí, a Mulberry St, en Mickle tenia un bloc de pisos, un ruïnós pub a un carrer de Manhattan i un grapat d’actors desconeguts, més aviat, amics i coneguts. Potser no tenia calers com per fer espectaculars mutacions, preparar sonades explosions o mobilitzar nombrosos secundaris, però, eh, tenia els carrers de la ciutat de Nova York que, ben mirats (i millor gravats), bé pot semblar que estiguin en una constant alerta vermella. Bravo mestre, bravo.

No Comments

Post a Comment